Duo Access v Albánii 2015 II

10. den: Jedeme se podívat na nedaleké vojenské letiště v Kucové. Spíš už je to funkční muzeum. Podle Venci tyto Migy byly vysloužilé už před třiceti lety. Poté už míříme zase do hor. Vénovi stávkuje kolka. Zase si žádá doping a Fanda udělal manžetu. Lano od navijáku přes větev stromu a zvedám Fandovo čtyřkolku, aby se volně točili zadní kola. Odmastit, natočit smršťovací folii a přes to americkou pásku. Pokud manžeta má tvar, tak se s tím nechá bez problémů dojet. Pokračujeme dál. Hřeben je bohužel neprůjezdný. Možná že by to šlo, ale máme naložené mašiny a obrovské balvany, které jsou ve velkém stoupání zapotřebí překonat, by jim dobře neudělaly. Vracíme se kus zpátky, jelikož tu jiná cesta není. Přes údolí najíždíme na druhý hřeben, který nás dovede kam potřebujeme. Hledání cesty nás zdrželo, že jsme museli kousek před dnešním cílem zakempovat v řečišti pod mostem, ke kterému jsme se museli probrodit. To byla pro sportku výzva, protože naši pracanti to zvládali hravě, ale i ona to zvládla.
11. den: Ráno nás probouzí vpovzdálí projíždějící těžká technika. Několik kilometrů pod námi se staví obrovská hráz. Brodíme se zpátky a to se sportce zase nelíbí. Chvilka na sluníčku a zase ožila. Míříme do soutěsky, kterou protéká malý nenápadný potok Holli. Jdeme do plavek a na průzkum, až tam, kam se protáhneme. Hned na začátku potkáváme vyvěrající teplý pramen s malou tůní. Příjemné zahřátí. O kousek dál už musíme plavat. V místech, kde je soutěska úzká kolem metru, voda vymlela hlubší příkop. Do ledové vody se nám moc nechtělo, ale naše zvědavost nás hnala dál 2 km soutěskou, až do míst, kde jsme se už neprotáhli. V útrobách skal je i jeskyně, ale to musíme z druhé strany hory. Tam se ale dozvídám od hrázného, že je to pěšky někde hodně vysoko a na celý den. Ten bohužel už nemáme. Odtud se přesouváme k moři na poloostrov Rodonit, kde měl Hodža také své základny. Poslední noc expedice na písečné pláži.
12. den: Už od ranních 4 hodin je tu rušno. Halekající rybáři vyplouvají pokládat sítě. Chvilku klid a v šest je tahají. Venca s Milanem jedou ještě na prohlídku pobřežní pevnosti. V podzemí prý potkali pěkně velkého hada. Než stačíme zabalit stany, je tu autobus plný studentů. Ty samozřejmě zajímáme víc, než zbytky bunkrů a pořizují si selfíčka se čtyřkolkami. Máme zabaleno a razíme na hranice. Ve městě Škoder dokoupíme suvenýry a mastíme na čáru. Expedice nám pomálu končí. Zpříjemníme si jí ještě poslední večeří v Černé Hoře u vodopádu zvaný malá Niagára.
Čtyřkolky fungovaly na jedničku. Accessi opět ukázali, že mezi pracovními čtyřkolkami mají při svém výkonu 52 K nejmenší spotřebu a největší dojezd. Už v základu plechový podvozek, naviják a větrný štít se hodil. Je to skvělá čtyřkolka na expedice, zejména při jízdě ve dvou, kdy podvozek odvádí skvělou práci i přesto, že jezdím přeložen.
Tato expedice měla jeden cíl a to nalézt vytýčené body, které se nám povedlo splnit, až na tu jeskyni u které bylo zapotřebí horolezeckých výkonů. Proto není hojně navštěvovaná turisty. Výprava se vydařila, počet najetých km: 2. 020, počet dní: 11, počet zranění : 0, počet zničených strojů: 0, počet spokojených výletníků: 7.

• 14 videí

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka